Referat Gospodarki Nieruchomościami



Funkcję Kierownika Referatu Gospodarki Nieruchomościami sprawuje - Bernadetta Kozuń


Telefon:


tel 39 23 016 w. 45


pokój 207


Nadzór nad Referatem Gospodarki Nieruchomościami sprawuje Starosta


Do zadań Referatu Gospodarki Nieruchomościami nalezy:


Z zakresu ustawy o gospodarce nieruchomościami:

  1. tworzenie powiatowego zasobu nieruchomości oraz zasobu nieruchomości Skarbu Państwa,
  2. prowadzenie spraw dotyczących gospodarowania zasobem nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa,
  3. prowadzenie spraw związanych z ustalaniem sposobu i terminu zagospodarowania nieruchomości gruntowych,
  4. naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego gruntów i trwałego zarządu,
  5. opiniowanie podziału nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa dokonywanych z urzędu,
  6. prowadzenie postępowania wywłaszczeniowego,
  7. prowadzenie spraw związanych ze zwrotem wywłaszczonych nieruchomości, zwrotem odszkodowania, w tym także zwrotu nieruchomości zamiennej,
  8. przygotowywanie zezwoleń na zakładanie i przeprowadzanie na nieruchomości wszelkich instalacji podziemnych, naziemnych lub nadziemnych jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nie wyraził na to zgody,
  9. przygotowywanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstawaniu znacznej szkody,
  10. zabezpieczenie wierzytelności Skarbu Państwa przez wpisanie w księdze wieczystej hipoteki oraz wydawanie zaświadczeń w tym zaświadczeń o spłaceniu wierzytelności,
  11. podejmowanie czynności związanych z regulacją prawną nieruchomości Skarbu Państwa będących w posiadaniu osób fizycznych i prawnych oraz jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej,
  12. występowanie do instytucji państwowych o nieodpłatne przekazanie nieruchomości na cele związane z inwestycjami infrastrukturalnymi służącymi wykonywaniu zadań własnych,
  13. występowanie do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o wydanie decyzji w sprawie wpisania zabytku nieruchomego do rejestru zabytków,
  14. umieszczanie na zabytkach nieruchomych, wpisanych do rejestru, znaków informujących o tym, iż zabytek ten podlega ochronie,
  15. wydawanie decyzji o zabezpieczeniu zabytku nieruchomego wpisanego do rejestru, w formie ustanowienia czasowego zajęcia, do czasu usunięcia zagrożenia,
  16. przygotowywanie projektów uchwał Zarządu Powiatu i Rady Powiatu w sprawach należących do kompetencji Referatu.

Z zakresu ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych:

  1. wydawanie decyzji o wyłączeniu gruntów rolnych z produkcji rolnej,
  2. naliczanie należności jednorazowej i opłat rocznych z tytułu wyłączenia gruntów z produkcji rolnej,
  3. wydawanie decyzji z zakresu rekultywacji gruntów zdegradowanych i zdewastowanych,
  4. wydawanie decyzji ustalającej wysokość opłaty z tytułu wyłączenia gruntów rolnych z produkcji rolnej bez decyzji zezwalającej na takie wyłączenie,
  5. wydawanie decyzji ustalającej wysokość opłaty z tytułu wyłączenia gruntów rolnych z produkcji rolnej niezgodnie z przepisami ustawy,
  6. wydawanie decyzji ustalającej obowiązek corocznego wpłacania na Fundusz Ochrony Gruntów Rolnych przez osobę powodującą ograniczenie wartości użytkowej gruntów, równowartości opłaty rocznej w takiej części w jakiej nastąpiło ograniczenie wartości użytkowej - w razie niewykonania obowiązku rekultywacji gruntów zdegradowanych.

Z zakresu ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników:

  1. prowadzenie spraw z zakresu nieodpłatnego przyznania działki gruntu osobie, która przekazała gospodarstwo rolne na rzecz Państwa lub zstępnemu tej osoby,
  2. prowadzenie spraw z zakresu nieodpłatnego przyznania własności działki pod zabudowaniami osobie której przysługuje prawo do bezpłatnego korzystania z lokalu mieszkalnego i pomieszczeń gospodarskich z tytułu przekazania gospodarstwa rolnego Państwu.

Z zakresu ustawy o zmianie ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników indywidualnych i członków ich rodzin oraz o zmianie ustawy o podatku rolnym:

  1. prowadzenie spraw z zakresu nieodpłatnego przyznania własności działki pod zabudowaniami osobie będącej właścicielem budynków będących odrębnym od gruntu przedmiotem własności.

Z zakresu ustawy o uregulowaniu własności gospodarstw rolnych:

  1. wydawanie zaświadczeń na wniosek strony do Sądu Rejonowego Wydziału Ksiąg Wieczystych o wykreślenie hipoteki na rzecz Skarbu Państwa z tytułu nabycia gospodarstwa rolnego,
  2. prowadzenie spraw z zakresu nadawania gospodarstw rolnych.

Z zakresu ustawy o ochronie praw lokatorów i mieszkaniowym zasobie gminy:

  1. prowadzenie spraw związanych z najmem lokali mieszkalnych stanowiących własność Powiatu Strzelińskiego i własność Skarbu Państwa.

Z zakresu ustawy o przekształceniu prawa wieczystego użytkowania gruntów Skarbu Państwa w prawo własności:

  1. przygotowywanie na wniosek osób fizycznych decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa w prawo własności.
Informacja wytworzona przez:
Wojciech Kasperkiewicz
email: informatyk@powiatstrzelinski.pl tel.:713923016 wew. 20 fax: 713923015
, w dniu:  04‑12‑2011 16:20:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Wojciech Kasperkiewicz
email: informatyk@powiatstrzelinski.pl tel.:713923016 wew. 20 fax: 713923015
, w dniu:  $dateTool.format("dd-MM-yyyy HH:mm:ss", $date).replace(" ", " ").replace("-","‑").replace(" 00:00:00", "")
Data ostatniej aktualizacji:
04‑12‑2011 16:23:16
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany article-history-date-create Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
article-history-load-more
article-show-archive